موسیقی سازگار با ضربان قلب ساخته خواهد شد

یک استارتاپ به نام AI Music با همکاری اپل قصد دارد نوعی موسیقی سازگار با ضربان قلب کاربران بسازد، قرار است این قابلیت به پلتفرم اپل موزیک اضافه شود.

با ادغام استارتاپ AI Music و تصاحب آن توسط اپل موسیقی سازگار با ضربان قلب توسط هوش مصنوعی ساخته خواهد شد؛ این استارتاپ یک پلتفرم توسعه یافته است که می‌تواند با کمک هوش مصنوعی موسیقی تولید کند.

 

فناوری AI Music با کمک هوش مصنوعی می تواند یک موسیقی متن یکتا و پویا تولید کند که تغییر ریتم آن بر اساس تعامل کاربر تعیین میشود، به عنوان مثال کاربر در زمان ورزش با توجه به نوع فعالیت ریتمی آهنگ متفاوتی را گوش می دهد. به گفته وبسایت AI Music حتی کاربران امکان شنیدن آهنگ هایی سازگار با ضربان قلب خود را خواهند داشت.

 

در گزارش این وبسایت آمده است: پلتفرم شرکت با کمک هوش مصنوعی تغییر و تطبیق موسیقی را انجام می دهد به طوری که امکان تولید موسیقی و ارتباط آن با شرایط کاربر هم برای سازندگان هم برای شنوندگان فراهم خواهد شد؛ از طریق موتور جستجو و دیگر فناوری های این شرکت می توان موسیقی های سفارشی ارائه کرد.

 

پیش از این اپل در مرداد 1400 موسیقی کلاسیک Primephonic را خریداری کرده بود.

راهکاری برای مشکل آزارهای احتمالی آنلاین در متاورس

با توجه به اخطارهایی که در مورد آزارهای احتمالی آنلاین در متاورس به این شرکت مطرح بود متا اعلام کرد برای حل این مشکل فاصله اجباری بین آواتارهای دیجیتالی را در نظر گرفته است؛ با توجه به برنامه ریزی های زیاد این شرکت برای دنیاهای واقعیت مجازی و همچنین سابقه آن در این زمینه نگرانی‌هایی وجود دارد.

 

به نقل از گاردین، متا با هدف مشخص کردن حد و مرز فردی دو اپلیکیشن VR را معرفی کرده است که یکی از آنها Horizon Worlds است که طی آن کاربران امکان تعامل با دوستان خود را داشته و می توانند به ساخت دنیای مخصوص خودشان مشغول باشند، دیگری Horizon Venues نام دارد که در آن قرار است برخی رویدادهای VR همانند مراسم کمدی و یا موسیقی برگزار شود.

 

در این اپلیکیشن ها ۱۲۰ سانتی متر فاصله بین آواتارها در نظر گرفته شده است؛ طبق بیانیه متا ایجاد حد و مرز فردی می‌تواند باعث جلوگیری از تجاوز افراد به فضای شخصی شود به طوری که در صورت ورود به حد و مرز شخصی سیستم از حرکت او جلوگیری خواهد کرد؛ هم اکنون این قابلیت به صورت یک پیش فرض بوده و کاربران در آینده می‌توانند حد و مرز شخصی خود را تعیین کنند. در این روش متا تنظیم هنجارهای رفتاری را به کاربران می آموزد.

 

در ماه گذشته نیز یکی از کاربران هوریزون ولز اعلام کرده بود مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته است؛ از طرفی نهاد نظارتی بریتانیا نیز درباره کنترل‌های والدین بر آکیلس کوئست ۲ از متا درخواست کرده تا شفاف‌سازی بیشتری انجام دهد.

قابلیت دیس لایک در توییتر بطور آزمایشی فعال می شود

برای اولین بار توییتر قابلیت رای مخالف را آزمایش می‌کند که به وسیله آن میتوان پاسخ های مرتبط با توییت کاربران را تشخیص داد، این شبکه اجتماعی پس از گذشت یک سال این قابلیت را در کل دنیا مورد آزمایش قرار خواهد داد؛ قابلیت رای مخفی با نام Downvote اکنون در کنار پاسخ های توییتری کاربران قرار دارد، البته رای های مخالف در توییتر قابل نمایش نیستند اما این آرا می‌تواند به توییتر کمک کند تا پاسخ های مرتبط را انتخاب و با کمک کاربر آنها را به نمایش بگذارد.

 

طبق آزمایش های اخیر انجام شده در رابطه با این قابلیت توسط تعداد محدودی از کاربران، مشخص شد درصد بالایی از پاسخ های توهین آمیز و غیر مرتبط رای مخالف دریافت کردند؛ به گفته توییتر این قابلیت می تواند به عنوان ابزاری برای نشان دادن محتواهایی باشد که کاربران تمایلی به دیدن آن ندارند.

 

در واقع این شبکه اجتماعی قصد دارد با قابلیت جدید خود کیفیت مکالمات در توییتر را بهبود ببخشد به همین دلیل احتمالاً این قابلیت برای همیشه ماندگار خواهد بود؛ برخی از کاربران اما معتقدند این قابلیت امکان استفاده برای اهدافی مانند آزار و اذیت هدفمند و گسترده را نیز خواهد داشت تا با استفاده از الگوریتم های خود توییتر بتوان افراد را ساکت کرد.

پیش از این نیز یوتیوب گزینه دیس لایک را به دلیل مشکل ساز شدن برای کاربران از حالت عمومی خارج کرده بود و فیسبوک نیز با وجود آزمایش مکرر در رابطه با قابلیت دیس لایک هرگز آن را به پلتفرم خود نیاورد.

یوتیوب به زودی از فناوری های NFT استفاده می کند

مدیرعامل یوتیوب در گزارشی اعلام کرد به زودی به دنبال ایجاد روشهای جدید درآمدزایی محتواسازان خواهد بود، به گفته سوزان وویچیتسکی یوتیوب به عنوان بزرگترین سرویس اشتراک گذاری ویدئو در برنامه های آتی خود فناوری توکن های غیر قابل معاوضه را نیز اضافه خواهد کرد.

 

به نقل از وب سایت ورج، مدیرعامل یوتیوب در گزارشی به جامعه کاربران یوتیوب گفته است این پلتفرم همواره به دنبال توسعه اکوسیستم خود است تا بتواند از طریق فناوری های نوظهور مثل NFT به محتواسازان در درآمدزایی کمک کند، همچنین تجربه کاربری این تولیدکنندگان محتوا و طرفداران نیز افزایش خواهد یافت.

 

در نامه ای که وویچیتسکی منتشر کرده به برنامه های این شرکت برای سرمایه‌گذاری در بخش بازی ها و فروشگاه ها تاکید شده است؛ وی گفته منبع الهام ما یوتیوب Web3 خواهد بود که از کریپتو، سازمان های غیر متمرکز خودگردان و توکن‌های غیر قابل معاوضه نیز پشتیبانی خواهد کرد.

 

هنوز اطلاعات بیشتری در رابطه با NFT و امکان استفاده از آن در این پلتفرم منتشر نشده اما برخی محتواسازان در این وب سایت بدون اعلام قبلی برخی از ویدیو های پرطرفدار را به صورت NFT فروختند؛ این در حالی است که پیش از یوتیوب بسیاری از شرکت‌های فناوری از این قابلیت و فناوری رونمایی کرده بودند؛ پیش از این متا از اعلام آمادگی خود برای استفاده از این قابلیت در نمایش توکن های منحصر به فرد کاربران خبر داده بود.

تایید هویت دو مرحله ای واتساپ به نسخه وب رسید

به نقل از وب سایت WABetaInfo واتساپ قصد دارد با هدف تغییرات عمده و بهبود های بیشتر در نسخه وب قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای را نیز به آن اضافه کند که این قابلیت می تواند امنیت اپ دسکتاپ واتس آپ را افزایش دهد.

از طرفی با توجه به محبوبیت اپلیکیشن دسکتاپ و نسخه وب استفاده از این قابلیت با هدف حفظ امنیت بیشتر ضروری است؛ البته کاربران می توانند در صورت نیاز این قابلیت را فعال کرده و یا آن را غیرفعال کنند.

 

در صورت اینکه کاربر گوشی خود را گم کرده باشد می‌تواند از طریق این قابلیت مانع از حضور دیگر افراد در این اپلیکیشن شود؛ با وجود تلاش واتساپ برای چنین قابلیت هایی با هدف امنیت کاربران همچنان برخی از آنها درباره امنیت این اپلیکیشن دچار شک و تردید هستند.

این قابلیت در روزهای اولیه توسعه قرار داشته و زمان عرضه عمومی آن هنوز مشخص نشده است.

 

واتساپ پیش از این قابلیت هایی مانند توقف و ادامه ضبط پیام صوتی و یا طراحی تازه را به نسخه دسکتاپ اپلیکیشن خود اضافه کرده بود.

کاربران تیک تاک از طریق محتوا کسب درآمد خواهند کرد

تیک تاک نیز بعد از اینستاگرام قصد دارد تا قابلیت کسب درآمد را به استوری های خود اضافه کند؛ آزمایش ویژگی جدید تیک تاک با تعداد محدودی از کاربران آغاز می شود تا بدین ترتیب از طریق محتوای انحصاری بتوان کسب درآمد انجام داد.

 

قابلیت جدید تیک تاک می تواند برای کاربران تولید کننده محتوا درآمدزا باشد و بدین ترتیب این تولیدکنندگان از طرفداران خود هزینه دریافت می کنند؛ البته تیک تاک هنوز نحوه عملکرد این قابلیت را به طور کامل توضیح نداده است اما احتمالاً چیزی شبیه به اینستاگرام و یا همان ویژگی Super Follows توئیتر خواهد بود که در آن برخی از ویدئوها و استوری ها تنها با کمک اشتراک مورد نظر قابل مشاهده است.

 

به گفته تیک تاک این قابلیت جدید هم اکنون در مرحله آزمایشات اولیه قرار دارد و تنها گروه اندکی از تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از آن استفاده کنند؛ اگرچه این قابلیت هنوز توسط تیک تاک معرفی نشده می‌توان مطمئن بود چه کسانی از این ویژگی استفاده خواهند کرد. طبق بیانیه‌ای که سخنگوی تیک‌تاک در TechCrunch منتشر کرده گفته است: این شبکه اجتماعی به راه‌های جدیدی برای ارزش بخشیدن به جامعه فکر می کند و اکنون نیز به دنبال بهبود تجربه در تیک تاک است. اگر آزمایشات اولیه با موفقیت انجام گیرد احتمالاً این شبکه اجتماعی این ویژگی جدید را در ماه های آینده در اختیار دیگر کاربران نیز قرار خواهد داد تا سازندگان محتوا بتوانند از این طریق کسب درآمد کنند.

 

از دیگر ویژگی های تیک تاک که اخیراً برای کاربران فعال شده پرداخت داوطلبانه هدایا به تولیدکنندگان مورد علاقه است؛ از طرفی تیک تاک اخیراً تبدیل به محبوب ترین دامنه سال ۲۰۲۱ شده و به نظر می رسد با استفاده از قابلیت‌های جدید نیز به دنبال رقابت با رقبای خود است.

امکان زیرنویس مکالمات در گوگل میت فراهم شد

گوگل‌ میت (Google Meet) پس از آزمایش این ویژگی در سال گذشته، شروع به انتشار نسخه‌های ترجمه‌‌ی زنده کرده‌ است؛ این زبان بر روی وب یا موبایل کار می‌کند اما هنوز هم نسبتا محدود است و تنها جلسات انگلیسی را به چهار زبان ترجمه می‌کند: فرانسوی، آلمانی، پرتغالی و اسپانیایی.

 

گوگل در یک وبلاگ Workspace نوشت: «عنوان‌های ترجمه شده با از بین بردن موانع مهارت زبانی، به فراگیرتر شدن تماس‌های ویدیویی Google Meet و مشارکت بیشتر کمک می‌کنند.» «زمانی که شرکت‌ کنندگان ملاقات محتوا را به زبان مورد نظر خود مصرف می‌کنند، این کار به یکسان‌ کردن اشتراک‌گذاری اطلاعات، یادگیری و همکاری کمک می‌کند و تضمین می‌کند که جلسات شما تا حد امکان برای همه مؤثر باشد.»

 

این ویژگی به گونه‌ای طراحی شده‌است که برای همه دست اندرکاران و یا جلسات آموزشی با تیم‌های حاضر در سراسر جهان مفید باشد؛ به گفته گوگل، همچنین می‌تواند در محیط‌های آموزشی مفید باشد، «به مربیان اجازه می‌دهد با دانش‌آموزان، والدین و سهام‌داران جامعه با پیشینه‌های مختلف ارتباط برقرار کنند و با آن‌ها تعامل داشته باشند.»

 

برای استفاده از این ویژگی، کاربران باید عناوین را در تنظیمات تغییر داده و آن را بر روی انگلیسی تنظیم کنند قبل از اینکه زیرنویس‌های ترجمه شده را تغییر دهند، سپس آن‌ها می‌توانند یکی از گزینه‌های زبان ترجمه‌ شده را انتخاب کنند.

برای اطلاعات دقیق‌تر، صفحه راهنمای توضیحات ترجمه گوگل‌میت را میتوانید بررسی کنید.

 

گوگل برای اولین بار این ویژگی را در کنفرانس I/O توسعه‌دهنده خود در سال گذشته معرفی کرد، و Otter خدمات مشابهی را برای Google Meet و Zoom ارائه می‌دهد؛ عناوین ترجمه‌شده زنده برای Workspace Business Plus گوگل، استاندارد سازمانی، شرکت پلاس، ارتقا آموزش و یادگیری و Workspace گوگل برای مشتریان آموزش پلاس در دسترس هستند. این امکانات جدید می‌تواند ۱۵ روز طول بکشد تا شما آن را ببینید.

پلتفرمی که می تواند حیوانات خانگی را به دنیای متاورس منتقل کند

شرکت کلاسیک دوج تمرکز خود را روی توسعه پلتفرمی قرار داده که از طریق اسکن و ایجاد توکن سه بعدی امکان انتقال حیوانات خانگی به متاورس را فراهم می کند. به نظر می‌رسد شیوع کرونا باعث علاقه بیشتر انسانها به حیوانات خانگی شده به طوری که سعی دارند آنها را به همراه خود به تمام مکان ها ببرند؛ این پلتفرم می تواند به کاربران اجازه دهد تا حیوانات خود را در دنیای واقعی اسکن و توکن کنند و آنها را به دنیای دیجیتال متاورس نیز وارد کنند.

 

سیلور هاول رییس ارشد کلاسیک دوج می‌گوید: در حال حاضر حقایق اطراف نشان می‌دهد جهان در حال تغییر است از طرفی در متاورس نیز فرصت های بسیار خوبی شکل گرفته تا بتوان چیزهایی که دوست داریم در آن مجازی سازی کنیم.

 

کیت کوپر مدیر بازاریابی کلاسیک دوج می گوید: این پروژه در مراحل ابتدایی قرار دارد و هدف بلند مدت آن نیز وارد کردن حیوانات خانگی واقعی به دنیای متاورس خواهد بود؛ حتی اگر حیوان خانگی دیگر وجود نداشته باشد نیز میتوان ایجاد کرد و در کنار هم قدم زد. این ایده پیش از این توسط متی وبلاگ نویس و یوتیوبر حوزه NFT نیز طی هفته گذشته مورد توجه قرار گرفته بود.

 

البته این ایده چندان جدید محسوب نشده به طوری که در اواخر دهه ۱۹۹۰ نیز یک شرکت تولید کننده اسباب بازی ژاپنی به نام تاماگوچی نیز محصولی را عرضه کرده بود که کاربران همانند یک حیوان خانگی باید از آن در فضای مجازی مراقبت می کردند.