مدیرعامل اینستاگرام، آقای آدام موسری، اخیراً با انتشار ویدیویی کوتاه در توییتر، اولویت‌های کمپانی متبوع خود در سال 2022 را اعلام کرده است. وی اولویت های اصلی را برای اینستاگرام در سال 2022 ذکر کرده که مطابق انتظار، توسعه قابلیت‌های مرتبط با محتوای ویدیویی در صدر آن‌ها قرار دارد. این شبکه اجتماعی قصد دارد تمرکز خود را بر روی ویدیوها دو برابر کند، به این معنی که می‌توانیم انتظار داشته باشیم ویژگی‌های جدیدی برای Reels ،IGTV و یا حتی فیدهای آن ببینیم که می‌تواند بر افزایش حجم محتواهای ویدیویی تأثیرگذار باشد.

تمرکز بر ویدیو این واقعیت را دوباره گوشزد می‌کند که اینستاگرام فقط یک برنامه اشتراک‌گذاری عکس نیست و قصد دارد حجم محتوای ویدیویی خود را در سال آینده نیز مانند سال 2021 رشد دهد.

 

یکی دیگر از بخش‌هایی که اینستاگرام قصد دارد روی آن‌ها تمرکز کند، شفافیت است. مدیران این پلتفرم معتقدند که کاربران باید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه عملکرد اینستاگرام داشته باشند و از همین رو ممکن است ویژگی‌های بیشتری را به منظور کنترل بیشتر افراد روی این سرویس معرفی کند. این علاوه بر تلاش‌های اخیر اینستاگرام برای تشریح الگوریتم‌های مورد استفاده و ویژگی‌های حریم خصوصی معرفی شده است. در واقع، هدف از افزایش شفافیت این است که این پلتفرم برای کاربران قابل اطمینان‌تر و قابل درک‌تر شود.

 

از دیگر اولویت‌های اینستاگرام در سال 2022  بهبود قابلیت‌های پیام‌رسانی است تا کاربران بتوانند با یکدیگر بهتر ارتباط برقرار کنند. همان‌طور که موسری نیز اشاره کرده، رد و بدل کردن پیام‌های متنی اصلی‌ترین شکل برقراری ارتباط در فضای مجازی است و اینستاگرام در این زمینه چندان قدرتمند نیست.

البته که موسری در مورد نقشه راه شرکت چیزی فاش نکرده، اما می‌توان انتظار داشت که با ورود به سال 2022 جزئیات بیشتری در خصوص ویژگی‌های جدید اینستاگرام ارائه شود.